4 Kasım 2016 Cuma

Asgardia ve Anarşizm

Önbilgi:
Yarım günde onlarca, belki yüzlerce İngilizce mesaj okudum ve yazıştım. Konu tabii ki yeni ülkenin politikasına geldi. Bir de kafama dank etti ki Asgardia, ancak anarşist düzende olursa yürür. Tamam, Mülksüzler ve Triton zaten bu konuyu yazdı ama bu reel bir anarşizm olacak ki bu da ana ilkelerden sapması demek ki benim meclislere giren anarşist parti tartışmam da bu demek olmuştu. Ancak, bu reel anarşizmin Asgardia mekanında ve zamanında özel olarak tartışılması gerekli.
O nedenle İngilizce bir alıntımla başlıyorum:
“Colton Brockbrader: An idea, fairness to all, or equality for all?
Reha Ulku: Cell / commune type, voluntarily auto-organization / autonomy in total scructure.
Reha Ulku: Autonomic structures will bring a different kind of temporary / not permanent equality. It brought on Earth. Autonomic structures will change in every project. It may sound a little bit anarchist. I accept.”
Soru: Türkçe meali: Eşitlik mi, adalet mi?
Yanıtım 1: Hücre / komün tipi, gönüllü oto-organizasyon / toplam yapıda özerklik.
Yanıtım 2: Otonom yapılar, geçici / kalıcı olmayan türden farklı bir eşitlik getirecektir. Dünya üzerinde getirdi. Otonom yapılar her projede değişecek.
Kulağa bir parça anarşistçe gelebilir. Kabul ederim.
+
Türkçe okuyunca da gördüm: Açımlamışım.
Açılımlar:
Neo-kültür gerillalık veya eski Mossad türü otonom kararlı hücre yapısı, Dünya üzerinde hep işledi. Çünkü bu yapıların elemanları,  profesör-üstü donanımlı insanlardı. Astronotlar da başta öylelerdi zaten.
Projeler geçici, dolayısıyla insancıl yapılar da geçici olursa, Dünya üzerindeki hümanist hantal statiklik ortadan kalkabilir, yerçekimi gibi.
Bunun için 40 yaş üstü insanlar gerekir ve astronotlar da öyleydi zaten.
Bu öneri-yapı geçicidir.

(18 Ekim 2016)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder