4 Kasım 2016 Cuma

Boş Hayal: % 2’lik Yaratıcı dilim

Asgardia uzay devletinin kurucu babası, Ashurbeyli şöyle demiş.
“... 2 percent of the population are creative and productive and progressive...
“Nüfusun % 2’si yaratıcı, üretici ve ilericidir.”
Boş hayal bu.
42 yıldır ilk on binde birle muhatabım. Daha çok 1955-1965 doğumluları izledim. Sonradan bu oranın on binden birin de aşağıya indiğini izledim.
Düşüncü yok, Türkiye’de de yok, Dünya’da da yok. Hani, milyarda bir belki. Yaşayan 7 felsefeci belki. (Hepsinin 50 yaş üstü olması nedeniyle, göreli oran artar.)
Onlarca veya yüzlerce bilimci ve sanatçı aday adayı izledim. Yolların en bışanda, ortasında veya sonunda. Çoğuyla temas kurdum, ayın projede çalıştım.
Benim bakış açımdan sonuç 0 değil, eksi. Hepsi gibi yaptı. Kesinkes becerebilirlerdi ama yalnızca gibi yapmakla etindiler, çünkü ne bilime, ne de sanat ikna olmadılar ve yaşamlarını herhangi bir şey vakfgetme / adama / verme yetileri yoktu. Uğraşılarının tek nedeni, maddi veya manevi bir karşılıktı. Bulan doydu çekildi, bulmayan küstü çekildi. Sonuç: Türkiye bir kültür çölü.
Akademisyenleri moda yazarları yaratıcı saymıyoruz.
Solcuların 25-30’unda nasıl u döndüğünü de izledim.
Akademisyenlerin çalıntı eserlerle mevki kazandığını izledim, izliyorum, izleyeceğim.
Türkiye 3. veya 4. Dünya ülkesi diye böyle değil, her yer böyle. Neo-liberalizm, verdiği birçok zarar yanında, bu zararı da verdi.
Çernobil, Fukuşima, 2 mekik kazalarını izledim, kimi naklen, çenem düşük. 1. Dünya ülkeleri zirvesinin çöküşünü de izledim.
Yani, İskender ertesi, Eratosthenes ertesi, hatta İskendiriye Kütüphanesi’nin Sezar, Hasan Sabbah veya IŞİD tarafından yakılışını da, ertesini de izledim.
Daha ne göreyim tezimi kanıtlamak için?
Sonuç:
Boş hayal bu.
Ben milyonda 2’ye razıyım. Hatta 1’e.
Dipnotlar:
Ashurbeyli, bu sözü Asgardia’ınn kuruluş ilanı sırasında söylemiş. 140 milyon kişilik katkı bekliyor yani.
Uzaya gitmiş 700 astronotun / kozmonotun / taykonotun ancak 7’si uzaycı idi. O da belki.
Binde birlik 7 milyon transhümanistin (9 öncü alktültüre ait olanların toplamı) belki yalnızca 7 bini gerçekten Homo Posterus’çudur ama yaşamlarının yalnızca % 1’inde.
Haa, 1945-2015 arasındaki dönem için bu sonuç çok bile, ayrı konu. Bu, epsilon yani. Kurtarır yani. Süreksizlik dönemleri, bu popülasyonun oranından ve toplamından bağımsız işliyor, zaman serisi olarak. Dolayısıyla, ilk dönem içinki bu epsilon, sonraki dönemler için daha çoğunun mümkünlüğünü potansiyelce sağladı çoktan.
Gerisi laf: 1’den sonrası da istatistik ama lütfen doğru istatistik.

(17 ekim 2016)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder